Polskie studio The Dust wydaje nową grę

I, the inquisitor

Polskie gry coraz częściej odbijają się szerokim echem wśród zagranicznych portali branżowych. Takie produkcje jak Wiedźmin, This War of Mine czy Dying Light cenione są przez setki tysięcy graczy, a ich wydawcy mogą być z siebie dumni. Na ustach recenzentów z całego świata chce pojawić się także studio The Dust. Oparta na powieściach Jacka Piekary produkcja I, the Inquisitor ma trafić na konsole nowej generacji oraz komputery osobiste w 2022 roku. Osadzona w średniowiecznych realiach gra ma szansę na duży sukces.

Początki wielkiej produkcji

O projekcje pod nazwą I, the Inquisitor wieści zaczęły pojawiać się w okolicach 2018 roku. Wtedy to na świat wyszła informacja o tym, że studio The Dust wykupiło prawa do serii Jacka Piekary – Inquisitor Cycle (Cykl Inkwizytorski). Historia opowiedziana przez autora traktuje o inkwizytorze, osadzonym w alternatywnej wersji znanego aktualnie świata. Jedną z głównych różnic są losy Jezusa Chrystusa – w Cyklu Inkwizytorskim zstąpił on z krzyża i ukarał swoich prześladowców oraz niewiernych. Głównym bohaterem serii jest inkwizytor biskupa Mordimer Madderdin, który posiada nadnaturalne zdolności.

Projekt I, the Inquisitor przez długi czas był owiany tajemnicą. Poza jedną konferencją prasową w 2019 roku, na której przekazano zdawkowe informacje, niewiele można było dowiedzieć się o nowym „dziecku” The Dust. Studio, uchylając rąbka tajemnicy, zaakcentowało bardzo ważną rolę dialogów w grze, które będą niezwykle emocjonalne. Nadal niewiele jednak wiadomo na temat miejsca akcji czy postaci drugoplanowych. Oczywistym jest jednak, że postacią pierwszoplanową będzie, podobnie jak w książkach, Mordimer Madderdin. Prawdopodobnie, w niedługim czasie powinna się również rozpocząć mobilizacja medialna projektu i wdrażanie kampanii reklamowej. Dzięki nowoczesnej formie komunikacji możliwa będzie mobilizacja graczy do zakupu gry, tzw. zjawisko smartmobs.

“Musimy odpowiednio zbilansować zewnętrzne i wewnętrzne cechy prezentacji, aby był rozpoznawalny dla czytelników serii Piekary i kuszący dla nowicjuszy. […]”. Postawiliśmy sobie cel i będziemy dążyć do jego realizacji by postać Mordimera została przyjęta i akceptrowalna przez osoby znające go z serii Inquisitor Cycle, ale jednocześnie przez osoby, które go w ogóle nie znają. Tak wypowiedział się Jakub Wolff – prezes studia The Dust

Co zaoferuje gra I, the Inquisitor?

Cechą szczególną produkcji studia The Dust mają być dialogi zawarty w nich unikalny system emocji. Twórcy wspominają, że główny wątek fabularny został zakończony już kilka miesięcy temu, jednak nadal brak bardziej szczegółowych informacji na ten temat. Aktualnie, dopracowywane są kwestie dialogowe i detale fabularne.

Nieco więcej The Dust zaprezentowało w kwestii oprawy wizualnej swojej produkcji. Pierwsze zdjęcia z silnika gry prezentują ponury, lecz zróżnicowany świat. Ważną rolę w klimacie I, the Inquisitor będzie odgrywało światło.

Tymi słowami pracę swojego zespołu podsumował Kacper Szwajka, dyrektor artystyczny I, the Inquisitor – „Od samego początku grafika była niezwykle ważnym elementem podczas tworzenia gry. Inspiracji szukaliśmy u flamandzkich mistrzów renesansu. W wyniku wielu prób i eksperymentów stwierdziliśmy, że mamy niesamowite możliwości graficzne i zaczęliśmy zbliżać się do realizmu. […]”

Czas akcji przypada na XVI wiek, a w grze pojawi się też znana fanom serii postać Mordimera. Więcej jednak nie podano – ani tego, czy zobaczymy jego fizyczną formę, ani też w jakiej roli się pojawi. Oprócz tego The Dust celuje w naprawdę mroczne, “krwawe” klimaty, jak na Cykl Inkwizytorski przystało i m.in. dlatego tytuł otrzyma oznaczenie 18+.

Kim będzie główny bohater?

Twórcy gry ujawnili że gównym bohaterem w grze będzie postać Mordimera Madderdina, jest to postać którą muszą kojarzyć osoby, które miały okazje zapoznac się z postacią cyklu Inkwizytorskiego Jacka Piekary. Główny bohater Mordimer to człowiek gorliwej wiary i gorącego serca, oraz Sługa Boży, ma on wprowadzić nowy porządek na świecie. To jak będzie wyglądać postać Mordimera pozostaje na razie zagadką.

“Chcemy tak zaprojektować zewnętrzne i wewnętrzne cechy prezentacji aby były one odpowiednio zbilansowane, musi on być rozpoznawalny dla czytelników serii Piekary i kuszący dla nowicjuszy. To nasz priorytet by postać Mordimera została dobrze przyjęta zarówno przez czytelników serii Inquisitor Cycle, jak i tych, którzy go w ogóle nie znają. Chcemy dokładnie zbadać ten element, aby spełnić oczekiwania graczy ”. – Tak wypowiada się prezes The Dust, Jakub Wolff.

Czy Fabuła gry została już ukończona?

Szczegółowe informacje o fabule gry nie sa jeszcze znane, wiemy natomiast, żę główny wątek gabularny gry został już ukończony jakiś czas temu. Obecnie trwają prace nad dopracowywaniem dialogów – dopracowywany jest również system emocji. który będzie wspierał system dialogów.

Grafika w grze

Studio odpowiedzialne za grę udostępniło screeny z gry dzieki czemu mamy możliwość zapoznania się z oprawą graficzną dostępną w grze. Na zrzutach widoczny jest dość zróżnicowany świat gry – jest mroczny. W zaprezentowanych screenshotach należy zwrócić uwagę na szczegółowaść detali oraz operowanie światłem. Oczywiście zaprezentowany materiał graficzny nie jest ukończony i nie jest to wersja finalan, a studio nadal będzie nad nim pracowało.

“Inspiracji szukaliśmy u flamandzkich mistrzów renesansu, od samego początku grafika była niezwykle ważnym elementem podczas tworzenia gry. W wyniku wielu prób i eksperymentów stwierdziliśmy, że mamy niesamowite możliwości graficzne i zaczęliśmy zbliżać się do realizmu. Myślę, że jesteśmy na etapie, w którym możemy udostępnić publiczności pierwsze zdjęcia ”. – Tak o grze „Ja Inkwizytora” wypowiada się dyrektor artystyczny Kacper Szwajka

Jaki zespół odpowiada za powstanie gry

Nad grą pracuje zespół złożony z kilkudziesięciu osób, a projektem koordynuje producent gier Jakub Karólewski, znany z wcześniejszej pracy w innym polskim studiu Techland. Zespół nie jest duży ale jak przyznaje Szwajka w każdej chwili można go powiększyć w zalezności od zapotrzebowania na kolejnych specjalistów. Dzięki takiemu podejściu zespół może pracować szybko i sprawnie oraz szybko przechodzić do następnych etapów projektu – w przypadku dużych zespołów taki system pracy jest nie możliwy.

Nie wiem jeszcze kiedy rozpocznie się kampania reklamowa tego projektu i jak studio zamirza się komunikowac z graczami. Nie znamu też jeszcze szczegółów współpracy z Juice oraz kiedy wreszcie zobaczymy Mordimera. Zagadką tez posotaje system ryzgrywki i to kiedy będziemy mogli go w końcu zobaczyć

„Pracujemy ciężko a wyniki pokazują jak bardzo jesteśmy zadowoleni z naszych efektów i więcej będzie można na ten temat powiedzić pewnie za rok. Cała reszta wyjdzie z czasem. To wszystko, co mogę w tej chwili powiedzieć, możecie być pewni że nie będziemy tego trzymać tylko dla siebie na naszych własnych komputerach ”. – tyle zdradził Jakub Wolff, prezes The Dust .

W Studio w ostatnim czasie  zaszły zmiany jeśli chodzi o kierownictwo na kluczowych stanowiskach – Kacper Szwajka został wybrany na stanowisko Art Director, natomiast Damian Pawlak – który dawniej kojarzony był z  CD Projekt RED oraz Techland – został powołany na stanowisko głównego projektanta gry.

Znane-nieznane studio The Dust

Wrocławskie studio The Dust funkcjonuje od 2014 roku. Początkowo, w ich portfolio znalazły się samodzielne produkcje na urządzenia mobilne (smartfony/tablety), jak i te przygotowywane dla dużych marek, takich jak soki Kubuś czy Tymbark. Pierwszą grą na platformę PC The Dust, było przeznaczone na VR Frankenstein: Beyond the Time. Produkcja zabiera graczy do posiadłości doktora Frankensteina, gdzie mają oni za zadanie rozwiązać mroczną zagadkę.

The Dust postanowiło rzucić wszystko na jedną kartę, niczym w Casino Euro. Po całkiem udanej premierze pierwszej gry na komputery osobiste, przyszedł czas na kontrakt z Jackiem Piekarą i stworzenie naprawdę dużej produkcji. Budżet opiewający na 14 milionów złotych, 25-osobowy zespół specjalistów i ogromna determinacja w dążeniu do założonego celu – tak w skrócie można przedstawić aspekty techniczne I, the Inquisitor.

Komentarze o “Polskie studio The Dust wydaje nową grę

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *