Ruch Chorzów zwyciężył 3. edycję 1 Liga PLE Cup, rozgrywek esportowych dla pierwszoligowych klubów piłkarskich. W finale reprezentujący barwy Niebieskich Marcin “mrn” Sczes pokonał Michała Pałkę w koszulce GKS-u Tychy.
W środę 26 kwietnia odbył się trzeci turniej e sportowy przygotowany przez Polską Ligę Esportową dla zawodników pierwszoligowych klubów sportowych. Na linii startu stanęło 14 zawodników, którzy reprezentowali: Arkę Gdynia, Chrobry Głogów, GKS Katowice, GKS Tychy, Górnik Łęczna, ŁKS Łódź, Odrę Opole, Resovię Rzeszów, Ruch Chorzów, Sandecję Nowy Sącz, Skrę Częstochowa, Stal Rzeszów, Wisłę Kraków oraz Zagłębie Sosnowiec.
Po blisko 6 godzinach rywalizacji najlepszy okazał się Marcin Sczes z Ruchu Chorzów, który w finale pokonał Michała Pałkę z GKS-u Tychy. Na najniższym stopniu podium uplasował się Adam “Nerven” Marczak w koszulce Skry Częstochowa. Co ciekawe, to triumfator ubiegłorocznych amatorskich rozgrywek PGE Nowy Poziom PLE.
– Bardzo cieszy mnie to, że Ruch Chorzow zaufał mi po raz kolejny i mogłem reprezentować barwy mojego ukochanego klubu. Co do samego zwycięstwa, to po prostu pokazało, że niektórych rzeczy się nie zapomina i jestem bardzo zadowolony z osiągniętego wyniku – mówi triumfator Marcin “mrn” Sczes.
Klasyfikacja końcowa III turnieju 1 Liga PLE Cup:
- Marcin Sczes (Ruch Chorzów)
- Michał Pałka (GKS Tychy)
- Adam “Nerven” Marczak (Skra Częstochowa)
O Polskiej Lidze Esportowej
Polska Liga Esportowa to czołowy organizator rozgrywek esportowych w Europie Środkowo-Wschodniej. PLE ściśle współpracuje z największymi producentami gier takimi jak Riot Games oraz czołowymi podmiotami sportowymi jak Polski Związek Żeglarski, Fortuna 1 Liga oraz PKN Orlen.
PLE tworzy turnieje dla graczy na każdym stopniu zaawansowania. Jest operatorem rozgrywek VALORANT w 23 krajach Europy i organizatorem PGE Dywizji Mistrzowskiej, czyli zmagań najlepszych polskich drużyn w CS:GO. Najnowszym produktem spółki jest PGE Nowy Poziom PLE, ogólnopolska, pionierska sieć rozgrywek edukacyjno-esportowych dla graczy-amatorów. Łącznie w ekosystemie Polskiej Ligi Esportowej rywalizuje ponad 12 tysięcy zawodników.