Znacząco osłabione Demony, wzmocnieni Knight’ci, całkowity remake klasy Void, zmiany systemowe – to największe niespodzianki nowego patcha. Które kompozycje wrócą silniejsze po najnowszej aktualizacji?
Przedstawiamy najważniejsze aspekty nowego patcha. Po spis wszystkich zmian zapraszamy do „Opis patcha 9.15 Potyczek Taktycznych”
Rycerze otrzymali ogromnego buffa.
Całkiem możliwe, że największym zaskoczeniem całego patcha jest wzmocnienie, które otrzymali Knight’ci. Zamiast blokowania 20/40/80 pkt. obrażeń od podstawowych ataków, cała drużyna (nie tylko Rycerze) będzie teraz blokować 15/30/55 pkt. obrażeń ze wszystkich źródeł (w tym np. obrażenia magiczne). Co więcej – każdy Knight dostał w tym patchu bazowe 40 pancerza. Sprawia to, że klasa ta jest bardziej przydatna w późniejszym etapie gry niż dotychczas.
Co wynika z tych zmian? Z pewnością Rycerze będą częściej wybierani do kompozycji drużyn, którym brakuje solidnej linii frontu. Dobrze sprawdzą się w połączeniu z Rangerami i Sorcererami, szczególnie, że Rangerzy byli silni już przed patchem. Miejcie ich na oku!
Demony znerfione – koniec mety demonów?
Nerf prezentuje się następująco: 25%/50%/85% szansy na wypalenie many ⇒ 20%/35%/60% szansy na wypalenie many.
Widać gołym okiem, że klasa została osłabiona dość mocno, ale to nie wszystko. Najmocniejsze jednostki w mecie – Aatrox i Morgana i Varus zostały dodatkowo osłabione. Ich zadawane obrażenia nie są już tak wysokie. Warto też zwrócić uwagę, że Elise oraz Varus w początkowej fazie gry będą częściej chybić z wypaleniem many. Czy oznacza to, że nie będziemy już widzieć w naszych potyczkach 3-4 graczy wykupujących Demony z puli jednostek? Zdecydowanie tak, lecz nie skreślajmy potencjału demonów. Prawdopodobnie będą oni dalej grywalni. Dzięki nerfowi gracze dostaną więcej opcji drużynowych, co oznacza, że mamy większą szansę ulepszenia naszej kompozycji wypalającą manę. Aatrox i Morgana byli absurdalnie silni, więc nerf był potrzebny, aczkolwiek zmniejszenie obrażeń nie jest aż tak znaczące, aby nie włączyć tych jednostek do naszej drużyny.
Szybciej skaczący i poruszający się Assassini.
Assassini są teraz bardziej skomplikowani. Przez zmianę mechanizmu, mordercy będą teraz poruszać się szybciej niż inne klasy i skakać wcześniej na tylną linię. Oznacza to, że na peryferyjnej linii może zabraknąć miejsca, aby efektywnie pozbyć się kluczowych jednostek. Pozycjonowanie jednostek będzie miało teraz jeszcze większe znaczenie. W ramach rekompensaty do tej zmiany oraz nerfa z poprzedniego patcha, niektórzy Assassini dostali wzmocnienia do statystyk, są to między innymi: Rengar, Katarina i Evelynn.
Voidy zmienione całkowicie – buff czy nerf?
Zamiast ignorowania 50% pancerza, Voidy otrzymują umiejętność zadawania obrażeń nieuchronnych (true damage). Co to oznacza? W skrócie – polega to na tym, że każdy Void zadawać będzie bez względu na obronę przeciwnika 100% obrażeń. Obrażenia nieuchronne ignorują pancerz i odporność na magię, co sprawia, że Khazix, Kassadin i reszta Voidów będzie zadawać jeszcze więcej obrażeń. Dodatkowo praktycznie każda jednostka tej klasy dostała wzmocnienia w statystykach! Zanosi się na to, że Void będzie teraz miał duże znaczenie, więc warto sięgać po tę synergię w patchu 9.15.
Zmiany systemowe – mniej otrzymywanych obrażeń przez gracza oraz więcej złota za serie zwycięstw i porażek
- Obrażenia zadawane przez pająki/golema mistrzów żywiołów: 2 pkt. ⇒ 1 pkt.
- Obrażenia zadawane przez jednogwiazdkowego bohatera czwartej kategorii: 3 pkt. ⇒ 2 pkt.
- Obrażenia zadawane przez jednogwiazdkowego bohatera piątej kategorii: 4 pkt. ⇒ 3 pkt.
- Obrażenia zadawane przez dwugwiazdkowego bohatera trzeciej kategorii: 4 pkt. ⇒ 3 pkt.
- Obrażenia zadawane przez dwugwiazdkowego bohatera czwartej kategorii: 5 pkt. ⇒ 4 pkt.
- Obrażenia zadawane przez dwugwiazdkowego bohatera piątej kategorii: 6 pkt. ⇒ 5 pkt.
- Obrażenia zadawane przez trzygwiazdkowego bohatera czwartej kategorii: 7 pkt. ⇒ 6 pkt.
Tak prezentuje się obniżenie obrażeń otrzymywanych przez jednostki przeciwnika. Największe znaczenie ma zmiana jednogwiazdkowej jednostki kategorii czwartej oraz dwugwiazdkowej kategorii trzeciej. Jaki wpływ na rozgrywkę ma ta zmiana?
Otóż gracze, którzy będą mieli słaby start, będą mogli dłużej utrzymać się w grze na serii porażek, aby odbić się w późniejszym etapie gry. Zmiana jest jak najbardziej pozytywna, gdyż do tej pory seria zwycięstw była o wiele bardziej opłacalna, a teraz obie możliwości są do siebie bardziej zbliżone.
Dodatkowo progi, zarówno serii zwycięstw jak i porażek, zostały zmniejszone, co sprawi, że szybciej dostaniemy bonusowe złoto: Progi serii zwycięstw/porażek: 2/5/8 ⇒ 2/4/7
Większość klas została zmieniona
Patch 9.15 zamiast na zajmowaniu się indywidualnymi jednostkami – skupia się głównie na zbalansowaniu klas i synergii. Twórcy planują opublikować wersję „B” tego patcha w przyszłą środę wieczorem (07.08.2019). Przygotują dodatkowe zmiany wyważające i naprawią parę błędów.