Osłabienie najsilniejszych przedmiotów! Statystyki Morellonomicona i Guardian Angela idą w dół. Okazuje się również, że wcześniejsze wzmocnienie jednostek legendarnych było nadmierne, w związku z czym Karthus i Kayle będą od teraz mniej efektywni. Czym jeszcze zaskoczyli nas twórcy w najnowszej aktualizacji?
Zdaniem Riota TeamFight Tactics byłoby w idealnym stanie, gdy mielibyśmy do wyboru wiele silnych kompozycji i ogrom możliwości. Twórcy informują również, że są zadowoleni z aktualnej kondycji gry i stan staje się z aktualizacji na aktualizację coraz bardziej realny. Przejawia się to między innymi tym, że z biegiem czasu ilość potrzebnych do wprowadzenia zmian jest mniejsza. Jednak nie dajmy się ponieść fantazji, ponieważ aktualnie dalej mamy do czynienia ze zbyt silnymi, samowystarczalnymi bohaterami oraz przedmiotami, które są o wiele skuteczniejsze w porównaniu z resztą. Oto najważniejsze aspekty patcha 9.15B!
JEDNOSTKI
KARTHUS
- Obrażenia umiejętności: 400/700/1000 ⇒ 350/600/850
- Ilość celów umiejętności: 5/9/13 ⇒ 5/7/9
Z pewnością długo wyczekiwane osłabienie Karthusa znacznie wpłynie na metę. Do tej pory Karthus był tak silną jednostką, że gracze dołączali go do swoich drużyn bez względu na strukturę i synergię jednostek, co już pokazuje, że moc tego maga była zdecydowanie za duża. Mimo tego znacznego osłabienia Karthus jest na tyle użyteczny, że dalej będzie używany, lecz teraz głównie w kompozycji Magów.
KAYLE
- Mana potrzebna do aktywowania umiejetności: 100 ⇒ 125
Pod lupę została wzięta kolejna legendarna jednostka i podobnie jak Karthus okazała się zbyt silna. Jednak nerf jest niewielki, ponieważ z odpowiednimi przedmiotami dalej będzie można aktywować umiejętność Kayle. Nie ulega wątpliwości, że ta bohaterka potrzebowała takiej zmiany, gdyż aktualnie jej umiejętność sprawdzała się zbyt dobrze przeciwko innym drużynom.
PYKE
- Czas trwania ogłuszenia: 2/2.5/3 ⇒ 1.5/2/2.5
Pyke od samego początku gry był postacią niebywale użyteczną – ogłuszenie większości wrogów na 2 sekundy już na pierwszym poziomie tej postaci to umiejętność, jakiej gracze poszukują budując swoje drużyny. Nikogo więc nie dziwi, że Pyke jest rozchwytywany niemal w każdej potyczce. Twórcy postanowili jednak skrócić czas jego ogłuszenia o 0,5 sekundy na każdym poziomie. Mimo, że nie brzmi to bardzo pokaźnie, 0,5 sekundy braku akcji mniej ze strony przeciwnika to więcej czasu niż może nam się wydawać. Osłabienie więc z pewnością będzie odczuwalne!
RENGAR
- Bonus do ataku prędkości umiejętności: 0.4/0.7/1.0 ⇒ 0.3/0.5/0.7
Rengar nie jest wyjątkiem i również jego moc poszybowała w dół. Od teraz prędkość ataku, którą otrzymywał po wykonaniu swojej umiejętności jest obniżona. Czego skutkiem jest to, że nałożenie na Rengara wszystkich przedmiotów i poleganie na jego sile przestanie być już jedną z najlepszych opcji.
PRZEDMIOTY
GUARDIAN ANGEL- Ilość życia po wskrzerzeniu: 1000 ⇒ 800
Jednym z najlepszych przedmiotów w aktualnej mecie jest zdecydowanie Guardian Angel. Pozwala on na „dodatkowe życie” dla naszej kluczowej jednostki. Oznacza to, że może on użyć swojej umiejętności 2 lub nawet 3 razy – a to wszystko dzięki jednemu itemowi! Guardian Angel pasuje idealnie do Kennena, Chogath’a, Gnara lub inne jednostki, które chcemy utrzymać przy życiu. Na całe szczęście Riot zadbał również o to i zmniejszył ilość odnawianego życia po wskrzerzeniu, co (miejmy nadzieję) wprowadzi więcej balansu pomiędzy poszczególnymi przedmiotami. Co oznacza, że połączenie B.F Sworda z Chain Vestem nie będzie już tak oczywistym wyborem.
MORELLONOMICON- Obrażenia od spalania: 25% ⇒ 20%
Morello to kolejny przedmiot, którego gracze używają w każdej możliwej sytuacji. Czy osłabienie tego przedmiotu było potrzebne? Tak. Najpierw powinniśmy się zastanowić dlaczego w ogóle Morellonomicon był wzmocniony w poprzednim patchu! Miejmy nadzieję, że tym razem twórcy wiedzą co robią z naszym użytecznym przedmiotem.
Po szczegółowy spis wszystkich zmian zapraszamy do „Opis patcha 9.15B”
Jak patch poprawkowy wpłynie na metę?
Jak można zauważyć, zmiany głównie dotykają najsilniejszych kompozycji – nie ma wielu wzmocnień dla jednostek. Wynikiem tego powinno być ustabilizowanie się mety na tyle, aby każda silna kompozycja mogła mieć swoje pięć minut. Dalej bedzięmy widzieć kompozycje Void-Sorcerers, Elemental-Sorcerers, Void-Brawlers, Void-Assasins, Ninja-Assasins, Guardian/Glacial Rangers, Pirate-Gunslingers oraz resztę topowych drużyn.
Życzymy szczęścia i dobrej zabawy z nowymi zmianami!