Patch 9.17 w TeamFight Tactics już na serwerach! – Pantheon wprowadza zamieszanie

Osłabienie Nobli, Yordle częściej wykonują uniki, a Zmiennokształtni przemieniają się teraz w zastraszającym tempie!

Przedstawiamy najważniejsze aspekty nowego patcha. Po spis wszystkich zmian zapraszamy do “Opis patcha 9.17 Potyczek Taktycznych

Patch 9.17 przynosi nam rozwiązania do wielu problemów: począwszy od przesadnie silnych Nobli, poprzez za słabych zmiennokształtnych, aż po nieróżnorodną metę. Twórcy stwierdzili, że receptą na ten ostatni kłopot będzie wprowadzenie nowego bohatera – Pantheona, który niewątpliwie jest główną atrakcją najnowszej aktualizacji. Poza oczywistymi zmianami, Riot zajął się również niewielkimi detalami gry, które mogą wpłynąć na rozgrywkę możliwie bardziej niż wzmocnienie poszczególnych klas. Najważniejszymi spośród zmian systemowych są zdecydowanie:

  • Niematerialne armie otrzymują teraz premie wynikające z cech.
  • Limit prędkości ataku został podniesiony z 2,5 do 5 jednostek.
  • Koszt jednostek z pierwszej karuzeli wynosi teraz zawsze 2 szt. złota.

Dzięki tym innowacjom, “duchy” na które trafiamy nie będą już szczęśliwym trafem, lecz faktycznym, solidnym przeciwnikiem! Natomiast zwiększenie maksymalnego pułapu naliczania prędkości ataku będzie pomocne dla spopularyzowania takich przedmiotów jak np. Guinsoo’s Rageblade. Kwestia pierwszej karuzeli też została idealnie rozpatrzona – przecież  nikt z nas nie interesował się jednostkami tieru 1 w początkowym kołowrotku postaci.

Nowy bohater Pantheon

  • Koszt: 5 szt. złota
  • Pochodzenie: Smok
  • Klasa: Strażnik
  • Spadająca Gwiazda: Pantheon wyskakuje w powietrze i spada na najdalszego wroga, ogłuszając go na 4/6/8 sek. Wrogowie na drodze Pantheona otrzymują obrażenia magiczne w wysokości 15%/30%/45% ich maksymalnego zdrowia. Następnie zostają podpaleni i otrzymują dodatkowe obrażenia nieuchronne w wysokości 20% ich maksymalnego zdrowia przez 10 sek. Nakłada Głębokie Rany.

Wprowadzenie nowej jednostki legendarnej nie tylko sprawi, że gracze dostaną więcej możliwości w tworzeniu drużyny, lecz poprawi to również problem “highrollowania” pożądanej postaci z racji, że będzie on jedną postacią więcej w puli legendarnych. Idealnym przykładem takiego zjawiska jest gra, w której któryś z graczy na 6. poziomie trafia Kayle (0,5 % szansy) i dzięki temu składa kompletną drużynę Nobli, miażdżąc każdego napotkanego przeciwnika. Na ten moment Pantheon wydaje się być idealnym zastąpieniem Brauma w późniejszym etapie gry, gdy nie mamy w drużynie Glaciali. Z racji, że jest to jednostka tieru 5, nie warto budować kompozycji polegając na trafieniu na nią.

Osłabienie Nobli

  • Pancerz i odporność na magię: 60 pkt. ⇒ 50 pkt.
  • Leczenie: 35 ⇒ 25

Długo oczekiwane osłabienie prezentuje się w powyższy sposób. Z pewnością wpłynie to pozytywnie na rozgrywkę, a zarazem nie usunie Szlachciców z mety. Kompozycje opierające się na obrażeniach magicznych będą teraz jeszcze lepiej radzić sobie w kontrowaniu takich drużyn.

Wzmocnienie Zmiennokształtnych

  • Całkowita mana Nidalee: 100 pkt. ⇒ 85 pkt.
  • Całkowita mana Shyvany: 100 pkt. ⇒ 85 pkt.
  • Całkowita mana Gnara: 125 pkt. ⇒ 100 pkt.

Mniejsza ilość many potrzebnej do transformacji to coś, czego zmiennokształtni potrzebowali od dawna. Ich największą słabością był brak przemienienia się w wyniku ogromnych obrażeń, jakie otrzymywali od początku walki. Taka zmiana pozwoli im wykorzystać cały swój potencjał, więc drużyny z sześcioma Shapeshifterami będą teraz częściej widziane w potyczkach.

Yordle z większą szansą na unik

  • Szansa na unik: 30%/55% ⇒ 35%/60%

Wielu graczy twierdzi, iż problemem Yordli nie jest mała szansa na unik, lecz fakt, że unikanie ataków jest niekoniecznie dobrym efektem. W TFT otrzymanie obrażeń łączy się z zyskaniem dodatkowej many, a uniknięcie ataku neguje tą właściwość. Jednak bez debatowania na temat przyczyny odstawania Yordli od reszty klas można stwierdzić, że jednostki te definitywnie potrzebują wsparcia, zatem widok podwyższenia szansy uniku o 5% ucieszy każdego gracza decydującego się na tą kompozycję.

Zmiany w leczeniu

  • Redukcja leczenia głębokich ran (Grievous Wounds): 100% ⇒ 80%
  • Leczenie Bloodthirstera: 50% obrażeń ⇒ 40% obrażeń
  • Leczenie Hextech Gunblade: 33% obrażeń ⇒ 25% obrażeń
  • Leczenie Swain Demonflare: 50/90/130 pkt. ⇒ 40/70/100 pkt.
  • Leczenie Redemption: 1500 pkt. ⇒ 1200 pkt.

Efekt Głębokich Ran, który całkowicie niwelował leczenie, okazał się zbyt potężny, a z racji tego, że zostaje on osłabiony w najnowszym patchu to efekty leczące czeka podobna zmiana. Z pewnością zyskają na tym kompozycje opierające się na jednej/dwóch jednostkach zadających główne obrażenia. Doskonałym przykładem jest Draven, który mimo, że będzie się leczył mniej poprzez Bloodthirster, to fakt, że będzie mógł się leczyć podczas efektu Głębokich Ran (na poziomie 20%) będzie korzystniejszy, niż dotychczasowy całkowity brak regeneracji zdrowia.

Wszystkie zmiany są już na oficjalnych serwerach, więc czas testowania najlepszych drużyn już się rozpoczął! Spróbujcie swoich sił w najnowszej wersji TFT, a dodatkowo zapraszamy za tydzień na opis patcha poprawkowego 9.17B, aby nie przegapić kolejnych, ogromnych zmian!