Na polskiej scenie esportowej możemy zaobserwować coraz więcej firm, które wspierają tę dziedzinę. Do współpracy dołączyła także Fundacja DKMS, która od początku czerwca stara się uświadamiać młodych ludzi ze środowiska gamerskiego.
Turniej na PGE Narodowym
Pierwsze działania Fundacji to stworzenie wraz z MeetPoint turnieju w grę Counter-Strike: Global Offensive, gdzie zaproszone zostały czołowe drużyny znad Wisły. Z wielu powodów było to wydarzenie wyjątkowe – między innymi dlatego, że nigdy wcześniej na Stadionie Narodowym nie zawitał event esportowy. Organizatorzy przetarli jednak szlaki i mogliśmy cieszyć się bardzo dobrze zorganizowanym turniejem charytatywnym. Równie dobrym posunięciem marketingowym była współpraca z influencerami, którzy związani są ze sportami elektronicznymi. W kampanii uczestniczyły między innymi takie osoby jak Olek „Vuzzey” Kłos.
Wspólny cel DKMS i organizacji Atlantic.gg
Kolejny przełomowy krok to współpraca z organizacją esportową. Dziś na fanpage’u drużyny Atlantic.gg ujrzeliśmy informację o kolaboracji DKMS wraz z tą formacją. Jednym z pól promocji będzie dodanie logo Fundacji DKMS na koszulki meczowe graczy. Włodarze zwracają uwagę na chęć niesienia pomocy, a także zachęcają do rejestracji osoby, które mogą zostać potencjalnymi dawcami szpiku. Udało nam się porozmawiać z współwłaścicielem organizacji – Patrykiem Łukjanowicz.
Redakcja: Jak wynikła współpraca z DKMS? Zupełnie przypadkowo czy były to zamierzone działania, by pozyskać takiego a nie innego partnera?
Patryk: Nasza współpraca z DKMS wynikła z chęci pomocy. W środowisku esportowym jest wiele osób, które mogłyby zostać potencjalnym dawcą. Jako Atlantic nie liczymy na same zyski, chcemy też, w miarę możliwości, pomagać. Zagospodarowanie przestrzeni na koszulkach na logo fundacji, czy też aktywności w Social Media nie są dla nas problemem, więc z tego powodu odezwaliśmy się do Fundacji DKMS. Te działania to dla nas drobnostka, a możemy uratować czyjeś życie. Nigdy nie wiadomo, czy potrzebującym może być osoba z drugiego końca Polski czy też nasz najbliższy sąsiad. Nie możemy też przewidzieć, czy nie dotknie to też nas czy naszych bliskich – wtedy to my będziemy potrzebowali takiej samej pomocy.
Redakcja: To nie pierwsza „wizyta” Fundacji w szeregach esportowych. W większości adresatem treści gamingowych są młodzi ludzie. Myślisz że takie współprace faktycznie przyczyniają się do poszerzania wiedzy czy pobudzania świadomości wśród młodzieży?
Patryk: Ważne jest, aby w młodych ludziach kształtować świadomość o wielu rzeczach. Jedną z nich jest właśnie rejestracja w bazie potencjalnych dawców szpiku. Sam zabieg nie jest bolesny, a dla kogoś innego wiele może znaczyć. Myślę, że uświadamianie młodych ludzi o takich kwestiach może tylko pomóc. Moim zdaniem grupa odbiorców esportu to inteligentni młodzi ludzie, którzy nabierają coraz większej świadomości co do otaczającego ich świata – więc tak, uważam, że takie działania są potrzebne.
Mamy nadzieję, że współpraca Atlantic.gg z Fundacją DKMS przyniesie same korzyści obu stronom i takie inicjatywy zagoszczą na stałe w środowisku esportowym! Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o organizacji Patryka, wejdźcie na ich fanpage. Jeśli chcecie zobaczyć z czym wiąże się oddanie szpiku – zajrzyjcie na stronę DKMS, tam na pewno znajdziecie odpowiedź.