Działania B+R mają znaczący wpływ na rozwój przedsiębiorstwa, pragnącego stać się liderem konkretnego obszaru rynkowego. Badania te wymagają jednak zainwestowania środków finansowych. Warto wiedzieć, jakie korzyści płyną z B+R.
Charakterystyka badań
Badania przemysłowe pozwalają zdobyć nową wiedzę oraz umiejętności w celu stworzenia innowacyjnych produktów, czy też usług, lub wprowadzenia ulepszeń w ich obrębie. W działaniach tych pod uwagę bierze się opracowanie elementów składowych złożonych systemów, budowę prototypów i konstrukcję linii pilotażowych. Warto podkreślić, iż największą dynamicznością pod względem badań orz rozwoju wyróżnia się wysoka technika, obejmująca produkty, względem których nakłady B+R szacowane są na około 4 procent wartości sprzedaży. Środki na B&R są kosztami poniesionymi na badania podstawowe, stosowane, prace rozwojowe i instrumenty związane z działalnością. Miernikiem, służącym do określenia inwestycji jest wskaźnik Gross Domestic Exxpenditure on R&D. Według ustaleń firmy regularnie zwiększają nakłady na B+R. Największe inwestycje odnotowuje się w przemyśle samochodowym, farmaceutycznym i IT.
Korzyści, które możesz zyskać!
Przeprowadzane badania mają znaczący wpływ na zwiększenie wartości rynkowej w firmy. Dzięki nim przedsiębiorstwo może skorzystać z ulgi B+R, której uzyskanie nie jest tak trudne jak w przypadku powszechnych konkurów. B+R pozwala również zyskać przewagę nad konkurencyjnymi przedsiębiorstwami, działającymi w tej samej branży. Innowacyjne produkty lub ulepszania wprowadzane do nich to świetny sposób pozyskania nowych klientów oraz zbudowania trwałych relacji z konsumentami. B+R stanowi zatem efektywne wsparcie działań marketingowych. Dzięki inwestycji w badania pracownicy mają szansę rozwoju i zwiększenia swoich kompetencji, co ma bezpośrednie przełożenie na poprawienie jakości usług. Jednoczesne zwiększenie nakładów na B+R ma znaczący wpływ na obniżenie innych kosztów prowadzonej działalności.
B&R jest świetnym sposobem na zwiększenie wartości ekonomicznej firmy. Dzięki nim można również wesprzeć inne działania prowadzone przez przedsiębiorstwo ukierunkowane na branding oraz zwiększenie zadowolenia klientów. Warto zatem inwestować w badania.