Patch 9.18 do TeamFight Tactics już na serwerach! Nowy system łupów!

Wraz z innowacyjnym systemem rund PvE twórcy wprowadzili dodatkowo nowy przedmiot – Neeko’s Help. Ponadto autorzy poprawili statystyki wielu bohaterów oraz dodali kolejne premie synergiczne dla Assassynów i Magów!

Przedstawiamy najważniejsze aspekty nowego patcha. Po spis wszystkich zmian zapraszamy do “Opis patcha 9.18 Potyczek Taktycznych

 

Pomoc Neeko:

  • Umieść ten przedmiot na bohaterze, aby stworzyć jego jednogwiazdkową kopię i dołączyć ją do swojej ławki. Pomoc Neeko zostanie zużyta w tym procesie.

 

Nowy system zdobywania przedmiotów:

Riot zmienił sposób dystrybucji przedmiotów w rundach PvE. Celem tego zabiegu jest utrzymanie różnorodności rozgrywek, ale też sprawienie, że gry będą sprawiedliwsze.

  • Zwykłe skrzynie zawierają złoto, bohaterów lub Pomoc Neeko.
  • Nadzwyczajne skrzynie zawierają składniki przedmiotów, złoto, bohaterów lub Pomoc Neeko.
  • Rzadkie skrzynie zawierają ukończone przedmioty, złoto, bohaterów lub Pomoc Neeko.

Każdy gracz otrzyma mniej więcej tyle samo skrzyń i składników w ciągu jednej gry.  Dodano również nowy przedmiot, który jeszcze bardziej urozmaici rozgrywkę.

 

Nowe premie wymagające dziewięciu jednostek:

  • Premia wymagająca 9 Asasynów zapewnia 225% obrażeń trafień krytycznych i 40% szansy na trafienie krytyczne
  • Premia wymagająca 9 Magów: zapewnia 175% mocy umiejętności

Wbrew pozorom, wprowadzenie nowych premii nie zapowiada nowych jednostek w TeamFight Tactics, lecz jest to bardziej dodatek dla graczy, którzy zdobyli wiele Spatuli w jednej partii. Możliwości, których uzyskanie wymaga napracowania, są zawsze świetnym urozmaiceniem rozgrywki. Jedno jest pewne – niedługo zobaczymy wiele highlightów z niedorzecznymi kompozycjami Magów oraz Asasynów.

 

Najważniejsze wzmocnienia i osłabienia:

Wild

  • Wild (4): Wszyscy sojusznicy zyskują 12% prędkości ataku za każdą akcję (maks. 5 ładunków), dodatkowo można unikać podstawowych uderzeń.

Dodano nieco mocy do premii wymagającej czterech dzikich, aby dawała ona wymierne korzyści. Do tej pory zebranie kompletu Wildów nie było warte naszych starań. Innymi słowy Dzicy otrzymali efekt Rapid Firecanona, który nakładają na resztę drużyny. Nie sposób określić, jak dobry jest ten dodatek do klasy dzikich, lecz z pewnością w najbliższych dniach zostanie to przetestowane. Strzeżcie się Gnara!

 

Nerf kompozycji Assassynów i Voidów

  • Obrażenia od ataku Kassadina: 55 pkt. ⇒ 50 pkt.
  • Początkowa mana/całkowita mana Kha’Zixa: 0/50 pkt. ⇒ 0/65 pkt.
  • Początkowa mana Pyke’a: 75 pkt. ⇒ 50 pkt.
  • Próg wykończenia Evelynn: 65% zdrowia ⇒ 50% zdrowia
  • Mnożnik obrażeń wykończenia Evelynn: 3/5/7 ⇒ 3/4/5

Jedną z najlepszych drużyn w mecie 9.17 byli Morderców połączeni z Voidem. Jeśli zdobyliśmy Spatulę i B.F. Sword w początkowej fazie gry mogliśmy dodatkowo sprawić, iż Kassadin również dołączał do grona Assassynów. Jak widać powyżej, twórcy zdecydowali zmniejszyć manę większości zabójców. Niewątpliwie wpłynie to pozytywnie na rozgrywkę oraz sprawi, że niektóre niedoceniane kompozycje będą miały swoje pięć minut.

 

Osłabienie Pantheona

  • Zdrowie Pantheona: 1000 pkt. ⇒ 850 pkt.
  • Obrażenia od ataku Pantheona: 80 pkt. ⇒ 75 pkt.

Jak podejrzewaliśmy w poprzednim patchu – Pantheon niemało namieszał w mecie i dołączył do wielu silnych kompozycji, jako jedna z kluczowych jednostek. Okazało się, że zarówno przydatne są jego premie klasowe jak i jego umiejętności. Gracze ostatecznie decydowali się na dodanie Pantheona do drużyny bez względu na to czy pasuje on do niej czy nie. Im więcej osłabień otrzyma ta legendarna jednostka tym lepiej dla gry, więc gracze z pewnością ucieszy fakt, że zdrowie Pantheona zostało zmniejszone i jego zabicie będzie teraz zdecydowanie bardziej wykonalnym zadaniem.

 

Kumulowanie przedmiotów

Równie istotną zmianą jest to, że przedmioty utworzone za pomocą Spatuli nie będą się już łączyć na jednej postaci. Dołożenie drugiego takiego samego niekumulującego się przedmiotu na bohatera sprawi, że ów przedmiot się od niego odbije. Wszystkie rzeczy wymienione poniżej nie powinny się kumulować:

  • Youmuu’s Ghostblade
  • Knight’s Vow
  • Frozen Mallet
  • Yuumi
  • Blade of the Ruined King
  • Darkin
  • Phantom Dancer
  • Morellonomicon
  • Red Buff

Życzymy szczęścia i dobrej zabawy z nowymi zmianami!