Aktualizacja poprawkowa do TeamFight Tactics ogłoszona! – Patch 9.16B

Noble dalej dominują, Brawlerzy z mniejszym bonusem do HP, a Draven i Jinx nareszcie osłabieni!

Przedstawiamy najważniejsze aspekty nowego patcha. Po spis wszystkich zmian zapraszamy do “Opis patcha 9.16B Potyczek Taktycznych

Aktualizacja jest stosunkowo niewielka, lecz na pewno poprawi aktualny stan Potyczek Taktycznych. Dziwi jednak fakt, że najsilniejsza, wybijająca się ponad inne kompozycja Noble nie została osłabiona w tym patchu. Noble w aktualnej mecie są zdecydowanie problemem, bo przecież nikt z nas nie przepada za obrywaniem od całkowicie ukończonej, a tym samym niemal nieśmiertelnej drużyny Szlachciców we wczesnym etapie gry. Dlaczego więc nie widzimy żadnej wzmianki o wspomnianej klasie? Nie wiemy, lecz miejmy nadzieję, że w następnym wielkim patchu zmiany dotkną również i tego problemu. Teraz jednak spójrzmy, co przygotowali dla nas twórcy:

Brawler

  • Dodatkowe Punkty Zdrowia: 300/600/1000 ⇒ 250/500/900

Dodając wszystkie straty, osiłki będą otrzymywać teraz 50HP mniej przy dwóch jednostkach, 400HP przy czterech oraz 600HP przy sześciu. Brawlerzy są aktualnie niemal w każdej kompozycji, więc łatwo można wywnioskować, że byli za silni w bieżącym stanie. Nie ucierpieli oni jednak na tyle, aby zejść ze sceny, lecz wystarczająco, aby dać innym drużynom szansę na upragnione zwycięstwo.

Draven

  • Health: 700 ⇒ 650
  • Attack Damage: 75 ⇒ 70

Kolejnym ważnym aspektem patcha jest osłabienie najsilniejszych jednostek, na których opierają się drużyny nie posiadające wystarczającej ilości zadawanych obrażeń. W TFT Draven jest znany z tego, że wystarczy nam jakakolwiek linia frontu oraz Draven z odpowiednim ekwipunkiem, aby mieć ukończoną drużynę. Aby to zmienić, Riot postanowiło zmniejszyć ilość zdawanych obrażeń oraz Punktów Zdrowia imperialnemu mistrzowi miecza. Ta jednostka potrzebowała takiej zmiany już od dawna, więc miło dowiedzieć się, że twórcy wzięli to pod uwagę w patchu 9.16B.

Jinx

  • Dodatkowa prędkość ataku z umiejętności: 0.75/1.0/1.25 ⇒ 0.6/0.8/1.0
  • Obrażenia rakiet: 100/225/350 ⇒ 100/200/300

Pomimo tego, że Jinx została wprowadzona stosunkowo niedawno, zdążyła już zdominować metę swoją siłą na tyle, aby zasłużyć na osłabienie. Bez wątpienia najsilniejszą kompozycją na tę chwilę jest drużyna złożona z Nobli z Jinx grającą pierwsze skrzypce. Nerf w jej przypadku był więc konieczny. Fakt, iż obniżenie obrażeń rakiet jest niewielkie, rekompensuje spory spadek prędkości ataku z umiejętności. Każdy gracz decydujący się dołączyć Jinx do swojej kompanii odczuje te zmiany podczas potyczki.

Lucian

  • Obrażenia umiejętności: 150/250/350 pkt. ⇒ 100/225/350 pkt.

Lucian z racji tego, że jest jedną z najlepszych postaci we wczesnej fazie gry, jego obrażenia spadły o odpowiednio 50 pkt. na pierwszym poziomie oraz 25 pkt. na drugim. Dodatkowo przedmiot, którego głównym użytkownikiem był właśnie Lucian – Luden’s Echo został również znerfiony i zadaje teraz o 20 pkt. obrażeń mniej. Gdy połączymy wszystkie te małe zmiany ze sobą, okazuje się, że nasz ulubiony rewolwerowiec nie być już tak silny podczas early game’a.

Gnar

  • Dodatkowe obrażenia od ataku po zmianie postaci: 30/60/90 pkt. ⇒ 50/100/150 pkt.

Gnar jest bardzo dobry w unieruchamianiu przeciwników, a dodatkowo po przemianie ma sporą ilość punktów zdrowia. Twórcy stwierdzili, że brakuje mu jednak obrażeń, więc od teraz będziemy mogli również używać go jako maszyny do eliminowania wrogich jednostek. 20 pkt. na pierwszym  oraz 40 pkt. na drugim poziomie (a poziom 2 na Gnarze jesteśmy w stanie bez problemu osiągnąć) jest bardzo dużym skokiem w statystykach, wobec tego miejcie tego zmiennokształtnego Yordla na oku!

Zmiany w systemie dobierania przeciwników

Twórcy bezustannie ulepszają system dobierania przeciwników. Tym razem gracze zauważyli, że często trafiają na tego samego gracza. Z tego powodu, Riot postarało się, aby walki z tym samym wrogiem zdarzały się rzadziej. Miejmy nadzieję, że nie trafimy na więcej problemów z matchmakingiem w przyszłości.

Podsumowując, każda mała zmiana wprowadzona w tym patchu pomoże w utrzymaniu różnorodności w grze, a żadna klasa ani synergia nie powinna bardzo odstawać od reszty. Gracze niecierpliwie czekają jednak na osłabienie Nobli oraz na nowego bohatera, Pantheona, który ma być wprowadzony już za niecały tydzień (28.08) z nowym wielkim Patchem 9.17!