Z dniem 21 kwietnia Valve oficjalnie wycofuje z puli map turniejowych de_cobblestone i zastępuje ją dobrze znana wszystkim de_dust2.

3 lutego 2017 roku mapa de_dust2 została przeniesiona z grupy czynnej na grupę rezerwową a jej zastępcą zostało de_inferno, a 18 października ubiegłego roku dodano do gry nową wersję tej mapy.

Mapa de_dust2 była cały czas poprawiana aż w końcu w ubiegłą sobotę dodana do puli map turniejowych.
Sprawdźcie jakie komentarza na swoich profilach mediów społecznosciowych zamieścili profesjonalni gracze na temat tej zmiany:

https://twitter.com/stark_xkom/status/987620111912710144

https://www.facebook.com/furlanM1/posts/1640704569342012

 

Troszkę historii o najpopularniejszej mapie z serii gier Counter Strike.

Mapa dodana do CS’a w wersji 1.1 dnia 13 marca 2001 roku, której twórcą jest Dave Johnston. Jest ona odwzorowana na prawdziwej lokalizacji, tj. El Sahrij w Maroko.

Przeczytaj:  BLAST Pro Series São Paulo 2019: Zapowiedź turnieju

Nasza mapa posiada dwie strefy detonacji, a jedną  na respie antyterrorystów co jest wizytówką trzech map- Overpass i Cobblestone i Dust2,

Młodsza siostra 'd2′ – de_dust przez długi czas po ukazaniu de_dust2 wciąż była uważana za jedyną właściwą wersję. Powodem było odsłonięcie punktów startowych, tj środkowa brama, która była częstym powodem śmierci długo kupujących graczy, czy początkujących strzelców, którym nie podobało się to i administratorzy serwerów często usuwali planszę ze swojej puli map.

Dopiero po kilku miesiącach mapa zaczęła pozyskiwać rzeszę fanów, dzięki swojej prostocie, realizmie, które ukazywały różne przejścia, beczki, zakamarki, oraz inne detale.

Zasada 'trzech dróg’, to kolejny powód sukcesu mapy Johnsona. To nic innego jak system pozwalający graczom wybrać jedną drogę, a w przypadku niepowodzenia na jej ścieżce zmienić plan i korzystać z kolejnej opcji, którą daje mapa.

Tak wyglądały mapy w latach

2001 rok

2012 rok

2018 rok