To już pewne – druga edycja rozgrywek Ekstraklasa Games wystartuje w przyszłym tygodniu! Dzisiaj poznaliśmy wszystkie szczegóły nadchodzącego sezonu największych rozgrywek FIFA w Polsce.

Drugi sezon wirtualnych rozgrywek polskiej Ekstraklasy rozpocznie się w czwartek, 14 listopada. Tegoroczna edycja podzielona zostanie na trzy etapy. Turniej składał się będzie z rundy zimowej, rundy wiosennej oraz rundy finałowej. W tej ostatniej wezmą udział najlepsi gracze z całego sezonu.

Zarówno runda Zimowa, jak i Wiosenna będą zaczynały się od kwalifikacji online (oddzielne dla każdego klubu Ekstraklasy na obu konsolach) i zostaną zakończone finałami, w których udział wezmą zwycięzcy klubowych turniejów kwalifikacyjnych. Podczas finałów każdej z rund kluby Ekstraklasy będą reprezentowane przez jednego gracza na konsoli Sony Play Station 4 oraz jednego na konsoli Xbox One. Tak samo jak w międzynarodowych rozgrywkach FIFA, w wielkim finale zmierzą się ze sobą zwycięzca rozgrywek Xbox One oraz PS4.

Ekstraklasa Games należy do ekskluzywnego grona turniejów na licencji FIFA 20 Official League Qualifier. Oznacza to, że najlepsi gracze rywalizują w turnieju także o punkty do rankingu FIFA 20 Global Series i możliwość walki o awans na Mistrzostwa Świata FIFA eWorld Cup. W tym sezonie wydawca gry – EA Sports – przyznał rozgrywkom Ekstraklasa Games większą liczbę punktów rankingowych niż rok temu.

Od ubiegłego roku należymy do ekskluzywnego grona lig, które uruchomiły profesjonalne rozgrywki esportowe. Patrząc na wyniki poprzedniej edycji Ekstraklasa Games widzimy duży entuzjazm uczestników oraz możliwość rozwoju tego projektu. W pierwszym sezonie zarejestrowało się ponad 17 tys. graczy. Transmisje w Polsat Games w trakcie pięciu dni rozgrywek śledziło 430 tys. widzów, a wszystkie transmisje online miały łącznie 1,3 mln wyświetleń. W całym sezonie strona Ekstraklasa Games zanotowała 860 tys. wyświetleń. Jesteśmy przekonani, że druga edycja dorówna pierwszej poziomem rywalizacji i dostarczy jeszcze więcej emocji ze względu na przejście z systemu rozgrywek ligowego na turniejowy – mówi Marcin Mikucki, Dyrektor Departamentu Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży Ekstraklasy S.A.

 

Oficjalnymi partnerami rozgrywek są znane  marki – KFC i Media Expert, które w poprzedniej edycji wykorzystały potencjał turnieju przeprowadzając dedykowane kampanie reklamowe w mediach. W projekt zaangażowane jest także grono partnerów, doskonale znających świat esportu i mających ogromne doświadczenie w realizacji najważniejszych projektów w polskim gamingu. Strategicznym partnerem medialnym jest telewizja Polsat Games, w której studiu odbywają się turnieje fazy ligowej oraz finały. Kluczowa jest także współpraca z wydawcą gry FIFA 20 – Electronic Arts Polska. Nad całością projektu czuwa agencja marketingu sportowego Lagardere Sports.

– W drugim sezonie Ekstraklasa Games stawiamy sobie za cel zaangażowanie jak największej części polskiej społeczności fanów FIFA 20. Nowy format rozgrywek i doświadczenie z poprzedniej edycji pozwolą nam – wspólnie z klubami Ekstraklasy – opowiedzieć jeszcze lepsze historie i maksymalnie dopracować telewizyjne show. Nie możemy się doczekać, aż zaprezentujemy pierwsze z przygotowanych niespodzianek. Druga edycja Ekstraklasa Games to drugie tyle (e)sportowych emocji, które z niezmienną dumą dostarczamy polskim graczom – mówi Bartosz Pawlik, dyrektor zarządzający Polsat Games.

Relacje z każdej kolejki Ekstraklasa Games śledzić będziecie mogli oczywiście na naszej stronie.