Sztuka koncentracji podczas gry. Jak przygotowują się zawodowcy?

Aby osiągać jak najlepsze wyniki w grze potrzeba wprawy i umiejętności, ale również odpowiedniego skupienia. Dbanie o zdrowie fizyczne i swoją dietę wpływa także na umysł i umiejętność “czystego” myślenia. Spędzanie wielu godzin przed monitorem może zaszkodzić jeśli nie potrafimy siebie zdyscyplinować i odreagować. Jak z emocjami i wielogodzinną koncentracją radzą sobie profesjonalni gracze?

Sport a esport

Siedzący tryb życia, niezdrowe jedzenie, brak witamin dostarczanych do organizmu jest ogólną bolączką graczy, którzy doszczętnie poświęcają się swojej pasji. Każda z tych nieprawidłowości męczy i osłabia nasz mózg, przez co możemy uzyskiwać gorsze wyniki w działaniach i na treningach. Aby temu zapobiec trzeba skupić się również na ciele. Duża ilość czasu spędzona na siedząco w jednej pozycji skutkuje słabą kondycją i osłabieniem. Mimo, że gracz nie jest oceniany za swoje umiejętności biegania, powinien umieć oderwać się od ulubionej rozgrywki i znaleźć aktywność fizyczną, która pozwoli mu odnaleźć dobre samopoczucie. Brak sportu w życiu negatywnie wpływa na zrelaksowanie i spokój, bez których nie można poradzić sobie w stresujących sytuacjach. Zalecamy spacery, pływanie i zażywanie świeżego powietrza nie tylko poprzez uchylone okno. Dyscyplina fizyczna doprowadzi nas również do wyrobienia rutyny treningowej. Gracz zawodowy powinien spędzać przed komputerem około 40 godzin tygodniowo, a pilnowanie systematyczności nie jest proste, jednak bardzo potrzebne. Koncentracja jest niezbędna również do zapamiętywania ważnych komend i dobrej orientacji w grze.

Wspomaganie umysłu dietą i wypoczynek

Kolejnym aspektem pomagającym w koncentracji i zdrowym podejściu do swojej pasji jest dieta. Nie musi być ona wymyślna. Powinna dostarczać niezbędnych witamin i wartości odżywczych, aby ciało miało siłę na długie wpatrywanie się w ekran komputera. Ważne jest, aby trzy razy w tygodniu dostarczyć sobie kwasów tłuszczowych Omega-3 i Omega-6, które zbawiennie działają na funkcjonowanie mózgu. Znajdują się one głównie w rybach oraz olejach rzepakowych i lnianych. Poza tym, zaleca się jedzenie dużej ilości warzyw zielonych, takich jak szpinak przez dużą zawartość drogocennego żelaza.

Do trzeźwości umysłu potrzeba jeszcze snu. Sen jest ważną częścią dnia, o którą trzeba dbać i której trzeba pilnować. Sen nocny powinien trwać pomiędzy 8-9 godzinami, jednak co ważniejsze drzemki w ciągu dnia także mają swoją granice długości. Krótki sen w ciągu dnia nie powinien przekraczać 30 minut, jest to maksymalny czas jednego cyklu fazy rem, która najbardziej pobudzi nas do działania. 

Ćwiczenia koncentracji

Podczas długich sesji przed komputerem trudno nie odpłynąć choć na chwilę myślami. Aby tego uniknąć i nie przegapić najlepszych okazji podczas meczu można wykonywać proste i skuteczne ćwiczenie. Do nauki potrzebne jest nam tylko pudełko zapałek. Wystarczy postawić przed sobą pudełeczko i starać się skupić całą, swoją uwagę tylko na zapałkach wewnątrz opakowania. Gwarantujemy, że myśl ucieknie już po kilkunastu sekundach, dlatego ćwiczenie należy wykonywać cyklicznie. Gdy opanujemy sztukę koncentracji w ciszy, możemy zacząć dodawać aspekty dźwiękowe tak jak głośna muzyka. Wiadomo przecież, że zawody esportowe nie odbywają się w stoickim spokoju.

 

Mamy nadzieję, że porady dotyczące skupienia w grze i poza nią okażą się jak najskuteczniejsze i dzięki nim zauważycie postęp w swoich działaniach. Życzymy powodzenia i maksymalnej koncentracji.