Arka Gdynia wkracza na scenę CS:GO! Zapisy trwają do końca września!

To, że kluby piłkarskie posiadają swoje sekcje esportowe, nie jest niczym niecodziennym. Swoje zespoły w grach video posiadają m.in Paris Saint Germain, FC Barcelona czy Legia Warszawa. Dzisiaj decyzję o stworzeniu sekcji CS:GO podjął inny klub występujący w Ekstraklasie, a mianowicie Arka Gdynia.

Profesjonalne kluby piłkarskie coraz chętniej wchodzą na scenę gamingu, tworząc własne sekcje. Głównie drużyny te dotyczą gier takich jak FIFA i Rocket League, ale zdarza się także formowanie dywizji CS:GO. Dzieje się to również w Polsce. Swego czasu zespół CS:GO posiadały Wisła Płock i Pogoń Szczecin. Arka Gdynia, bo na niej dzisiaj się skupimy, posiadała dotychczas jedynie dywizję FIFA.

Od dzisiaj chętni na reprezentowanie gdyńskiego zespołu mogą wypełnić specjalny formularz, który znajdziecie tutaj. Czas na wysłanie zgłoszenia macie do 30. września, jednak jak czytamy na stronie Arki, pierwsze selekcje rozpoczną się wcześniej. Za przeprowadzenie testów odpowiadać będzie Dawid Żegliński, który został wybrany menedżerem sekcji CS:GO Arki Gdynia.

 Aby dostać się do akademii klubu, gracze powinni wykazać się odpowiednim potencjałem. W CS:GO niezbędne jest posiadanie szeregu umiejętności, w rezultacie przyczyniających się do osiągnięcia sukcesu. Do najważniejszych z nich należy wyszczególnić: dobrą komunikację w zespole, radzenie sobie z presją, adekwatne reagowanie na zachowanie przeciwnika, inteligentne zarządzanie ekwipunkiem, a przede wszystkim szybkie oraz precyzyjne strzelanie. – mówi Dawid Żegliński, Manager Sekcji CS:GO Arka Gdynia eSports.

Liczymy na duży udział kibiców Arki, aby móc złożyć jak najsilniejszą drużynę. Chcemy, aby mogli się u nas rozwijać i reprezentować na zawodach ogólnopolskich. Inwestycja w kolejną sekcję potwierdza zaangażowanie klubu w esport i pokazuje, że idziemy w dobrą stronę. Coraz więcej klubów zaczyna dostrzegać potencjał tego zjawiska, a dla nas jest to potwierdzenie, że otworzenie się na esport było dobrą decyzją. – mówi Stanisław Wrzosek, Menedżer ds. Marketingu Klubu.